miercuri, 9 ianuarie 2008

Despre lucrurile marunte


Iubire, Existenta, Timp, Spatiu...Frate, ce de-a teme serioase de discutie. Cat de importanti si ancorati in lumea noastra intelectuala parem de la inaltimea acestor teme de discutie. Pericolul e ca multi dintre noi raman spanzurati in temele astea si in viata de zi cu zi si ajung sa traiasca cu impresia ca in lucrurile inalte locuieste viata. DAR, cat din viata noastra inseamna lucruri marunte? De dimineata si pana...in cealalata dimineata si tot asa pana la ultima dimineata? Lucruri care ne umplu timpul si care ajung sa ne defineasca. Greu de crezut, de acceptat, ca ne definesc lucrurile marunte, dar cam asta e concluzia in momentul in care realizam cam cat la suta din traiul nostru cotidian e o adunatura de maruntisuri. Cu ce va ocupati viata? E simplu de aflat cam la ce nivel de maruntisuri va aflati. Excludeti timpul petrecut la serviciu si vedeti cu ce ramaneti. Aveti o zi libera rau, libera de tot. Nici o obligatie, nimic de facut. Cu ce o umpleti? Si lucrurile astea marunte sunt cele de care depinde linistea personala. Un om fara preocupari marunte, e un om periculos, pentru ca nu are liniste cand nu are de lucru, pentru ca nu isi gaseste locul cand nu e solicitat sa execute ceva. Ce faci cand nu ai ce face? Cand iti pui intrebarea asta, ramai surprins la ce concluzii poti ajunge. De exemplu, eu astazi, intr-o vizita la o doamna in varsta pe care nu am mai vizitat-o de mult, am dat de niste andrele, ca doamna impletea o vesta. Ei, ideea e ca am luat andrelele si am inceput sa impletesc! Un lucru marunt, pe care nu l-am mai facut din clasa a 5-a, cred. A fost foarte relaxant! Cine stie, poate ca voi incerca si eu o vesta, ceva...

Niciun comentariu: